MyHotComments.com

Saturday, October 17, 2009

LUKISAN ALAM...

Hidup tidak selalunya indah
Langit tak selalu cerah
Suram malam tak berbintang
Itulah lukisan alam
Begitulah aturan Tuhan

Jadilah rumput nan lemah lembut
tak luruh dipukul ribut
Bagai karang didasar lautan
Tak terusik dilanda badai

Dalam sukar… hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang… awasi kealpaanmu
Setitis derita melanda
Segunung KurniaanNya

Usah mengaharpkan kesenangan
Dalam perjuangan perlu pengorbanan
Usah dendam berpanjangan
Maafkan kesalahan insan

Dalam diam… taburkanlah baktimu
Dalam tenang… buangkanlah amarahmu
Suburkanlah sifat sabar
Dalam jiwamu itu
Di dalam jiwamu itu

lirik lagu dari HIJJAZ...sedikit sebanyak memberi semangat pada ku..

yg kian jatuh dlm kelemahan diri...

jauh di sudut hati..dlm mempelajari kehidupan..

aku meingin kan ijazah sebagai seorg muslimah sejati..

namun..dlm jalan yg penuh onak duri..kdg kala aku terjatuh..

terleka dgn keduniaan..

aku sedar aku ini adalah selemah2 insan..yg sentiasa hanyut di buai perasaan..

apatah lagi jiwa remaja ku kini sedang memberontak...

lalu aku cuba..mendekat kn diri pada yg Esa..ALLAH S.W.T..

aku b'sujud..aku menadah tgn.. memohon pd Nya..

agar aku di beri petunjuk dan limpah kurnia tidak putus2..

Ya ALLAH,aku ini hamba mu yg lemah iman nya...

kau berilah aku kekuatan..dlm menghadapi cabaran dan ujian mu..

berilah aku masa dan petunjuk..

utk mempelajari hidup ini...

agar aku mendapat keredhaan,ketenangan di dunia juga di akhirat...

AMIN..!

No comments:

OBSESS WIF MA SELF! ;p

OBSESS WIF MA SELF! ;p

PHOTO.OF.ME

PHOTO.OF.ME
impossible.is.nothing