MyHotComments.com

Wednesday, September 9, 2009

RAMADHAN DATANG LAGI.. RINDU...

RINDU AKU PADA NYA....
Saat itu..dia pergi tinggal kn aku..
ya...mlm itu...aku tidak dpt lupa kn..
seorg yg amat aku sayang..pergi meninggal kn aku..pergi selamanya~~
seorg yg telah byk b'ssh pyh m'besar kn aku...
tak semena2..air mata ku deras mengalir..lantas aku dan akak b'gegas ke hospital..
ketika itu..semua harapan ku...semangat ku...hilang bagai di tiup angin...
hanya air mata mengalir tanpa henti...
di saat itu lah,aku rasa bersalah,pelbagai soalan menerpa ke arah ku..
adakah aku anak yg baik?apakah dia bahagia ada aku sbg anak nya?aku xsempat nk bahagia kn dia..
adakah dia memaafkn dosa ku?hanya dengan seutus kad raya yg aku kirim kn semiggu yg lalu...
hati kecil ku pedih..kecewa t'amat sgt..

~~2005..aku tgl d'asrama..hari demi hari..aku tempuhi...kebetulan aku adalah calon PMR..
Ramadhan hadir...di saat itu..hanya siapa yg pernah tggl d'asrama mengerti apa yg aku rasai..
sayu hati ini..pabila bulan yg begitu mulia..tidak dpt di sambut dgn keluarga..
aku terima...dan aku pasang niat..agar aku mudah-mudahan dpt menyambut Syawal dgn gembira..
harapan yg kita impikan x semesti nya kita dapat..
cuti sekolah akhir taun b'mula..emak mengambil ku..dan aku b'tnya kn tntg abah..
mak kata,abah kt hospital,msuk wad ..sbb pgsan sahur tadi..
aku hanya m'diam kn diri..kerna itu mmg da biasa..kami terus ke hospital melawat abah..
dia t'senyum melihat aku.." anak abah" ~~ya Allah..aku rindu suara nya,aku rindu panggilan itu~~
aku peluk nya erat..rindu benar pd nya..
keesokn hari...emak cakap..abah da x sedar kn diri..sawan..t'kncing gigi..kena pergi ipoh wt CT scan..
tapi result,xde ape2..lalu di bawa pulang ke hospital t.intan semula..
dan...pada 1a.m..pggilan dari emak..ya..malam itulah..DIA meninggal kn kami....
31hb 10 2005...
~abah,ina syg abah ngn mak sgt3..ina rindu kn abah..semoga abah tenang di sana~
AL-FATIHAH..

buat sape yg baca post nie: pliz..hargai apa yg anda miliki sekarang,hanya sekelip mata sahaja anda akan kehilangan..
bila kehilangan,x mungkin utk dpt kn semula..bg anak2..bahagia kn ibu bapa mu..berilah kesenaNgan hati pada nya..jgn melawan kata pada mereka..ingt lah..tanpa mereka..siapalah kita..t'lalu byk jasa mereka..yg sudah pasti kita xkn dpt m,byr nya..tp x salah kita mencuba memberi nya kegembiraan,kesenangan hati,kemewahan kasih sayang,dan peluk cium ikhlas ..bukan wang ringgit yg mereka perlukan..tp kejayan kita..agar mereka tenang meninggal kn kita kelak...Dan sentiasa mendoakn kesejahteraan mereka..
tq <3




No comments:

OBSESS WIF MA SELF! ;p

OBSESS WIF MA SELF! ;p

PHOTO.OF.ME

PHOTO.OF.ME
impossible.is.nothing